2011-05-02

Heinz lanserar sin största nyhet någonsin!

En klassiker i ny storlek. Heinz utökar sitt ketchupsortiment och lanserar nu sin största nyhet någonsin – Unlimited Edition, tomatketchup i 1,5 kilos förpackning. Nyheten är det ultimata valet för alla ketchupälskare som vill att ketchupen ska räcka länge. Flaskan lanseras tillsammans med en praktisk pump som underlättar doseringen.

Ketchup

Vi svenskar älskar tomatketchup och äter i genomsnitt drygt två kilo per person och år*. Särskilt populärt är ketchup bland barnfamiljer där flaskan är en given favorit på matbordet och används som naturlig smakförhöjare till måltiden.

– Många av våra kunder är barnfamiljer och våra undersökningar visar att de föredrar stora ketchupflaskor eftersom de räcker länge. Vi väljer nu att tillgodose deras behov och anpassa vårt ketchupsortiment efter deras önskemål. Vi tror dessutom att den specialdesignade pumpen kommer göra succé, inte minst bland barnen, säger Sophie Rietz-Elvefors, marknadschef på Heinz.

Den praktiska pumpen är lätt att montera (bara att skruva på), dosera (tryck för önskad mängd) och stänga (tryck ner och rotera). För att rengöra pumpen skruvar man endast av den, spolar utsidan med varmt vatten och sätter den sen i ett glas med varmt vatten och pumpar den ren.

Produktinformation
Heinz Unlimited Edition finns till försäljning från och med nu och har ett rekommenderat cirkapris på 29,90 kronor. Pumparna finns på ICA från vecka 12 och så långt lagret räcker.

*Euromonitor, 2010 (www.euromonitor.com)

För mer information, vänligen kontakta:
Sophie Rietz-Elvefors, marknadschef på Heinz
Tel: 042-38 86 88, 0733-50 77 54
E-post: sophie.rietz-elvefors@nl.hjheinz.com

För högupplösta bilder och produktprover (från ca vecka 36):
Ebba Göranzon, Prat PR
Tel: 08-545 152 43, 070-410 69 25